اینترنت پرسرعت فیبرنوری

Illustration of speed meter


اینترنت فیبرنوری، از ابتدای شروع قرن بیست و یکم، درپیش‌بینی کسب‌وکارهای آینده  نقش مهمی داشت وگرایش سرمایه گذاران و کارآفرینان به سمت‌وسوی کسب‌وکارهایی بود که بستر اینترنت مطمئن وپایدار و بدون قطعی و با سرعت مناسب از ضروریات گریزناپذیر آن در نظر گرفته میشد.کسب‌وکارهایی که اینترنت پایدار و پرسرعت برای آنها مانند جریان برق برای کارخانه‌های صنعتی تولید لوازم‌خانگی برقی مانند یخچال است که هم برای تولید آن وجود جریان برق ضروری و اجتناب ناپذیر است، برای استفاده کنندگان از یخچال و سایر لوازم‌خانگی برقی مورد استفاده نیز همچنین است.
کارآفرینان و ایده پردازان، با توجه به پیشرفت و توسعه هایی که در حوزه الگوریتم های هوش مصنوعی و داده کاوی و پردازش های تصویری و ویدویی بدست آمده و حجم بسیار عظیمی ار دیتاست هایی که ایجاد شده، به فکر راه اندازی استارتاپ ها و کسب‌وکارهای متنوع بودندکه اساسی ترین نیاز آنها، داشتن اینترنت پرسرعت بود و چه بسا موفق به رد شدن از سخت ترین مرحله ایجاد کسب و کار، همان جذب سرمایه اولیه هم گردیدند اما در همان شروع کار به مانع اساسی به نام اینترنت پرسرعت برخورد کردند.
بخصوص اینکه با حوادث و اتفاقات طبیعی و یا بحرانهای اجتماعی و … در دسترس بودن  و یا سرعت آن دچار محدودیت میگردید‌.و یا براساس سیاستهای حاکمیتی، اعمال فیلترینگ، باعث میگردید تا سرعت اینترنت که براساس کابل های مسی مخابرات و یا آنتن های BTS مخابراتی که ارتباط آنها نیز از طریق کابلهای مسی برقرار میگردید، از سرعت اسمی آنها باشد.

اینترنت پرسرعت

اینترنت فیبرنوری برای صاحبان کسب و کارها

همیشه گله و شکایت در خصوص افت سرعت و قطعی سرویس ها، از ناحیه کاربران بیشتر به گوش میرسد. اما آسیب و ضررهایی که کسب وکار هاوکارآفرینان یا طراحان پروژه های نوین در عرصه فناوری اطلاعات از قطعی ها یا کندی سرعت اینترنت دیده اند بسیار زیاد و در مواقعی حتی جبران ناپذیر بوده است.
کاربر استفاده با گوشی هوشمند یا دستگاه رایانه،درمواجهه با مشکلات قطع و وصلی، یا انجام فعالیت خود را به زمان و مکانی دیگر موکول می‌کند یا برنامه خود و سرویس دهنده را عوص می‌کند یا کلا منصرف از انجام کار می‌شود و اگر ضروری و اجتناب ناپذیر باشد نهایتا به شکل دیگری مانند حضور فیزیکی یا تلفنی کارخود را انجام می‌دهد.
اما کسب و کاری که سرمایه خود، تجربه و تخصص و دانش و ایده خود را برای پیاده سازی کسب وکاری بکار گرفته که انتظار استفاده کاربران و برگشت سرمایه وکسب سود نتیجه استفاده از برنامه خود دارد، آیا می‌تواند مانند کاربران استفاده کننده، سود و سرمایه خود را از سرویس دیگر یا به شکل دیگر جبران نماید ؟
پایداری اینترنت فیبرنوری علاوه بر اینکه برای طراحی و پیاده سازی طرح و ایده مدنظر استارتاپ یا کسب و کار مورد نطر الزامی و ضروری است، برای فراهم آوردن شرایط استفاده کاربران نیز ضروری و اجتناب ناپذیر است.
بهترین برنامه با زیباترین طراحی ها، اگر به هردلیلی مورد استفاده کاربرنهایی قرار نگیرد،سودی نخواهد داشت و شکست خورده خواهد بود مانند فروشگاه یا هایپری که همه محصولات مورد نیاز خانواده ها را داشته باشد و زیباترین دکوراسیون ها و نور و شرایط محیطی درحد ایده آل و قیمت ها نیز مناسب، اما مسیر رفت و آمد مناسب نداشته باشد.

اینترنت پرسرعت فیبرنوری

اینترنت ماهواره ای

مطمئنا خوانندگان در جریان اخبار مربوط به اینترنت ماهواره ای هستند و برخی شاید گمان می‌برند که با فراهم آمدن امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای،نیاری به اینترنت پرسرعت فیبرنوری وجود نخواهد داشت اما خوش بین ترین کارشناسان فناوری اطلاعات نیز نمی‌توانند قول فراهم شدن تمامی زمینه های مناسب برای استفاده همگانی اینترنت پرسرعت را در کمتر از ده سال آینده بدهند.

اینترنت اپراتور های مخابراتی

داشتن یه گوشی همراه و سیم کارت و خرید بسته های متنوع اینترنت، کافی‌است تا بدون استفاده از هرگونه ارتباط کابلی، به اینترنت متصل شویم
اما این تنها ظاهر قضیه و نقطه نهایی استفاده از اینترنت می باشد،آنتن های به اصطلاح BTS که متصل به مراکز مخابراتی هستند پوشش اینترنت منطقه ای را برعهده دارند که گوشی همراه شما در حیطه پوشش آن منطقه آست.
این دکل ها درصورتی می‌توانند اینترنت مورد نیاز تمامی گوشی های همراه منطقه را تامین نمایند که خود با ارتباط پرظرفیت و پرسرعت و‌پایدار به ICP ارائه دهنده خدمات اینترنت متصل باشند. ازطرف دیگر هرچقدر شرایط استفاده از اینترنت پرسرعت برای مودم های خانگی و اداری و حتی صاحبان مشاغل خدماتی مانند رستوران ها و کافه ها بیشتر و بهتر فراهم باشد، استفاده از اینترنت گوشی های همراه کاهش پیدا کرده و طرفیت بیشتری برای این گروه که بالاجبار ازاین گوشی ها برای اینترنت استفاده می‌کنند اختصاص خواهد یافت.


نتیجه گیری


پروژه FTTX که شامل چند زیر پروژه مانند FTTB و FTTH استت تنها راه رسیدن به بستر اینترنت پرسرعت است و مقرون به صرفه برای همه مردم و دولت و کسب وکار های خصوصی است.
راهکار های جایگزین یا مقطعی و کوتاه مدت هستند یا هزینه بسیار زیادی در حال حاضر نسبت به اینترنت فیبرنوری دارند.

کابل کشی پروژه های FTTX با نوعی از فیبرنوری ها که به اصطلاح میکروفیبر گفته میشود انجام میگردد. توضیحات در خصوص کابلهای میکرو فیبرنوری در قسمت محصولات همین سایت درج گردیده است.

میکرو فیبرنوری

نشریه معتبر Government Technology magazine  فناوری میکرو فیبرنوری را ”اثبات آینده ” می نامد.و برخلاف تصور و پیش بینی برخی کارشناسان، حتی مفیدتر از ارتباطات بی سیم میداند.

این در حالیست که با افزایش تولید میکرو فیبر نوری در انواع تارهای مختلف تا ۷۷ کور و بیشتر،با برند NEO  وانواع پوشش های مقاوم برای عملیات شوتینگ در داکت گذاری، اجرای عملیات کابل کشی فیبر نوری به درب منازل و بنگاه های کسب و کار شتاب بیشتری گرفته و شرکت مهرگان شبکه آفاق،به عنوان یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر تخصص و تجربه متخصصان ایرانی، گام بزرگی در جهت توسعه فعالیتها و راه اندازی خط تولید تار فیبرنوری را برداشته است که در آینده ای نه چندان دور، شاهد تولید این محصول استراتژیک انواع تار فیبرنوری در داخل کشور خواهیم بود.
یادآوری میگردد درحال حاضر دانش تولید تار فیبرنوری بصورت انحصاری در اختیار معدود شرکت‌های High-tech در حوزه فناوری اطلاعات می باشد و با راه اندازی خط تولید تار فیبر نوری، علاوه بر بی نیاز شدن از واردات این محصول، امکان صادرات آن نیز فراهم میگردد.

منبع : نئوپرشیا

جهت دریافت هرگونه اطلاعات و مشاوره در خصوص تمامی محصولات فیبر نوری و Accessory های آن و یا روند فعالیتهای انجام گرفته در خصوص اینترنت پرسرعت فیبرنوری ، از طریق فرم مشاوره و درخواست اطلاعات، و یا از طریق شماره تماس ۵۴۷۰۲-۰۲۱ میتوانیدسوالات خود را مطرح فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *